E-ügyintézés

 

 

Tájékoztató az Önkormányzati Elektronikus Ügyintézésről

 

Önkormányzatunk számára fontos az állampolgárok gyors és hatékony kiszolgálása. Bízunk abban, hogy ez elektronikus ügyintézési lehetőségek biztosítása településünk lakossága körében népszerű lesz, s a jövőben egyre többen veszik majd igénybe ezt a korszerű ügyintézési formát.

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól 2015. évi CCXXII. szóló törvény 108. § (1) bekezdése alapján az elektronikus ügyintézésre kötelezett szervezetek 2018. január 1. napjától kötelesek az ügyek elektronikus intézését az E-ügyintézési tv.-ben meghatározottak szerint biztosítani.

 

Az Önkormányzati Hivatali Portálon történő ügyintézéshez szükséges a Központi azonosítási Ügynökön (továbbiakban: KAÜ) keresztüli azonosítás. A KAÜ az alábbi elektronikus azonosítási szolgáltatásokat biztosítja:

 

    Ügyfélkapus azonosítás (Ügyfélkapu)

    Tároló elemet tartalmazó személyazonosító igazolvány (E-szig.-azonosítás)

    Részleges Kódú Telefonos Azonosítás (Telefonos azonosítás)

 

A KAÜ-s azonosításról szóló tájékoztatás a

KAÜ portálján (https://kau.gov.hu/informacio/kau) és a szolgáltatóoldalán (http://nisz.hu/hu/kau-kozponti-azonositasi-ugynok) tekinthető meg.

Nem természetes személy nevében történő ügyintézés esetén az eljáró személynek KAÜ azonosítással kell bejelentkeznie.

 

Tovább az Önkormányzati Hivatali Portálra 

(https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap)

 

  

A portálon igénybe vehető elektronikus ügyintézési szolgáltatások:

 

Ügykövetés:
 

A bejelentkezett ügyfelek lekérdezhetik az általuk az ASP Önkormányzati Hivatali Portál felületén elektronikusan indított helyi önkormányzati ügyek státuszát. Az alkalmazás lehetőséget biztosít az ügyfelek számára az ügyintézési folyamat interneten keresztüli nyomon követésére.

 Ügyindítás:
 

Az ügyindítás egy elektronikus űrlap benyújtását jelenti.

A település és az ügy kiválasztása után az űrlapkitöltő alkalmazás segítségével az ügyfél kitöltheti az elektronikus űrlapot, majd beküldi azt, az önkormányzat hivatali tárhelyére. A beérkezést követően a címzett önkormányzat iratkezelője érkezteti a benyújtott űrlapot és iktatás után bekerül a megfelelő szakrendszerbe vagy eljut az ügyintézőhöz. 

Jelenleg az önkormányzathoz az alábbi ágazat ügytípusai nyújthatók be:



Ágazat:


Adóügyek


Általános vagy egyéb igazgatási ügyek


Anyakönyvi ügyek


Hagyaték


Ipar-kereskedelem


Pénzügyi, gazdálkodás


Szociális


Településüzemeltetési, vagyonkezelési ügyek

 

Amennyiben az intézendő ügyben nem található formanyomtatvány, akkor a beadvány az e-Papír szolgáltatáson keresztül terjeszthető be (https://epapir.gov.hu).

 
Az űrlapok elektronikus beküldése csak elektronikus azonosítást követően lehetséges!